Dubbelt upp i böcker

Har handlat två böcker från Estland via www.kriso.ee. Snabb service och sticknörderi på hög nivå.

Praakli Praakli2 

Det som är kul är att det står både på estniska och engelska i böckerna (så man kan, om man vill, utmana sig själv och sticka på estniska…) Det som är lite synd är att strumpboken i mångt och mycket är strumpor som är gjorda efter gamla vantmönster… Jag vet inte riktigt hur mycket överlapp det är, jag har bara bläddrat runt litegrann. Mycket fint finns det i varjefall i båda böckerna. Jag får väl se till att titta i dem med tillräckligt långt mellanrum så jag glömmer bort vad som finns i den andra.

Kul är att det finns bilder på de gamla vantarna här och där samt att man beskriver hur det nystickade plagget skiljer sig från det gamla i färger och sånt.
 

3 reaktioner till “Dubbelt upp i böcker”

  1. Ser intressant ut! Jag är sugen på att sticka ett par sockor som är lite utmanande, du kanske kan ge förslag…

    Gilla

Skriv gärna något!