Förkylning och sticktid

Jag har varit hemma några dagar med en alldeles lagom förkylning. Stickmässigt alltså. För tung i huvudet för att kunna tänka och för trött i kroppen för att göra mycket mer än att sitta i soffan, se på tv och sticka. Men alltså inte för sjuk.

Det har inneburit att jag har kunnat avsluta en del projekt som varit liggande…. Länge. Och en del som inte varit liggande lika länge. Jag får återkomma till det i kommande inlägg men hoppas redan nu att någon modeinsatt kan hålla med mig om att vinterns färg är lila.

Det här avslutandet av projekt innebär två saker. Det ena är att jag kanske snart vågar gräva i korgarna och påsarna ordentligt för att kunna presentera Listan. Det andra är att jag har fått börja på ett helt nytt koftprojekt!

Jag använder en tråd av Supersoft och en tråd Donegal tweed från Magasin duett (som levererades till mig i somras). Med stickor 4 mm får jag helt rätt masktäthet för att sticka koftan Reverb från Brooklyn tweed (Ravelry-länk). Jag har till och med tvättat provlapparna. (Kors i taket) Materialet blir jättetrevligt efter tvätt – innan lite stelt och strävt. Det här hoppas jag kommer bli bra!


Förkylning och sticktid