Stor besvikelse

Jag är sjuuuuk! En vanlig förkylning brukar kunna ha en bieffekt med hyfsat trevlig sticktid emellan hostningar och annat slemmigt. Men huka er, det verkar som att influensan är här! Med allt vad den innebär: Total hjärndödhet, noll koncentrationsförmåga, noll koordinationsförmåga,  muskelvärk och oförmåga till upprätt ställning. Alltså: Inget läsande, inget surfande, inget stickande, inte ens Oprah och liknande pratprogram på tv går att följa. Och framförallt: inget stickande. Haja: inget stickande!

Dagens höjdpunkt hittills var att brevbäraren plingade på för att leverera ett "brev" om drygt ett kilo med grönt Brilla-garn från Garntjänst till reapris. (Så snäll var inte jag när jag var brevbärare… Allt som var tjockare än jättetunt gick till postkontoret… ja, det var inte nyss jag jobbade som brevbärare direkt…)Igår kom mer rolig post innehållande en sån här och en sån här. Min plånbok tackar mig för att jag inte orkar sitta upp så länge vid datorn för att klicka till mig ytterligare tröst.

Jag återkommer med mer färgglada inlägg en annan dag, då kanske jag visar nåt grått eller ljussvart, som också tillhör mina favvisfärger!

3 reaktioner till “Stor besvikelse”

  1. Stakkars! Influensa er gufne greier, og å være så syk at en ikke orker å strikke er bare trist:-( Håper mann og barn er snille med deg nå! Da jeg var på det kvalmeste for noen uker siden hørte jeg en del på lydbøker – det var det eneste jeg orket. Verdt et forsøk? Uansett: God bedring!!!

    Gilla

  2. Krya på dig!!! Vi vill se dig här ute, med massor av idéer och nyheter… 😉
    Det där Brilla… ja, det har man ju funderat över, hrm… MEN, plånboken ÄR tom, snyft…
    Och som om det vore konstigt… den där kalendern önskar jag mig också, hihihi. Helknasigt… Hade notering om den i bloggen tom, hihihi…
    Må så gott… värmländska på bloggtur… kramis och se nu till att bli frisk – fort!!!

    Gilla

Skriv gärna något!